حوزه های کاربرد دستگاه پرینتر

امروزه پرینترها به یکی از تجهیزات ضروری در تمامی ادارات و شرکت ها هستند. روزانه حجم کاری بالایی را انجام می دهند. پرینترها دوستی جدایی ناپذیر برای کامپوتر های خانگی است.در صورتی که نیاز به چاپ سندی دارید از طریق پرینترها این کار را انجام دهید و دیگر نیازی به بیرون رفتن ندارید.

اثر نگهداری و مراقبت از پرینتر در افزایش طول عمر آنها

نگهداری از پرینترها یک امر ضروری برای بهبود عملکرد دستگاه ها می گردد. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات مهم درخصوص نگهداری از پرینترها بر افزایش طول عمر و کیفیت چاپ پرینترها بیفزایید.

نکات اصلی در مورد  نگهداری از پرینتر و چاپگرها

  • پرینتر  خود را همیشه در جای خشک و عاری از رطوبت قرار دهید.
  • پرینتر خود را در دمای اتاق نگهداری کنید.
  • دستگاهتان را معرض گرد و غبار قرار ندهید.
  • همواره اتصال پرینتر به پریز برق را چک کنید تا شل نباشد یا دارای اتصالی نباشد.
  • برای پرینت گرفتن همواره از کاغذ های مرغوب استفاده کنید..

 رابطه ظرفیت چاپ و عملکرد پرینتر در نگهداری از پرینتر

برای بهبود عملکرد پرینتر اچ پی خود هنگام پرینت گرفتن برگه ها به ظرفیت چاپ پرینتر خود توجه کنید. طوری که بعد از پرینت تعداد مشخصی برگه به دستگاه استراحت دهید و پشت هم از آن استفاده نکنید.

یک نکته مهم در نگهداری پرینتر

یکی از دیگر نکات مهم در مراقبت و نگهداری از پرینتر شیوه درست خاموش کردن دستگاه است.

برای خاموش کردن پرینتر هر دفعه سیم برق آن را از پریز جدا نکنید.

بهتر است برای خاموش کردن ابتدا دکمه پاور پرینتر را فشار دهید.

مقاله ای که شاید مطالعه آن را دوست داشته باشید:

مزایا و معایب پرینتر های چند کاره

بعد از خاموش شدن کامل دستگاه سیم برق آن را از پریز جدا کنید.

در هنگام پرینت گرفتن برگه ها هرگز دستگاه را خاموش نکنید چراکه، سبب آسیب رسیدن به پرینتر می گردد.

روش های دیگری وجود دارند که به  نگهداری صحیح و بهبود عملکرد پرینتر کمک می کند از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تمیز نگه داشتن پرینتر وتاثیر آن در نگهداری از پرینتر

یکی از ساده ترین روش های نگهداری از پرینتر تمیز نگه داشتن پرینتر و قطعات آن است. اگر پرینتر خود را به صورت منظم و با دقت فراوان تمیز کنید،کارایی دستگاه بهبود می یابد.

لازم به ذکر است که برای پاک کردن پرینتر حتما از دستمال مرطوب،تمیز و بدون پرز استفاده کنید. تمیز کردن پرینتر باید در مواقعی انجام شود که پرینتر خاموش است.

برای تمیز کردن از دمنده و جاروبرقی استفاده نکنید که سبب اسیب و افت کیفیت دستگاه می گردد.

 

تاثیر گرد و غبار در نگهداری و طول عمر

نکته  بسیار مهم در خصوص حفاظت از پرینتر ها آگاهی شما از تاثیر گرد و غبار روی دستگاه مصرفیتان است.جمع شدن گرد و غبار روی پرینتر موجب کاهش کارایی پرینتر میگردد.

وجود گرد و غبار در قسمت داخلی پرینتر موجب از کار انداختن پرینتر می شود. برای تمیز کردن قطعات داخلی پرینتر بهتر است از متخصصان این امر کمک بگیرید. چرا که در صورت نداشتن دانش کافی آسیب های جدی را به پرینتر خود وارد می کنید.

روش تمیزکردن پرینتر یکی ازنکات طلایی نگهداری پرینتر

برای نگهداری و طول عمر بهترپرینتر خود هر ماه یک بار هد پرینتر خود را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک شدن آن را در جای خودش قرار دهید. برای تمیز کردن هد از پارچه های مرطوب استفاده نکنید، چون قطعات داخلی پرینتر از حساسیت بالایی برخودار است.

برای پاک کردن قطعات داخلی از وارد کردن فشار بر روی قطعات و استفاده از پارچه پرزدار خودداری کنید…

برای پاک کردن قطعات داخلی هر چند که بسیار آلوده باشند.از وارد کردن فشار بر روی قطعات و استفاده از پارچه پرزدار خودداری کنید. بهتر است برای تمیزکردن پرینتر قسمت های داخلی پرینتر از برس های قلم مویی استفاده کنید.

به روز رسانی نرم افزارهای پرینتر برای نگهداری از پرینتر

از نکات مهم دیگری که در نگهداری صحیح و بهبود عملکرد پرینترها بسیار حائز اهمیت است.آپدیت و به روز رسانی نرم افزارهای پرینتر اشاره کرد.

برای بهبود عملکرد دستگاه خود آپدیت نرم افزارهای منتشر شده سازنده ی پرینتر خود را دانلود کنید. بر روی رایانه و پرینتر خود نصب کنید.

در صورت عدم به روز رسانی منظم نرم افزار نصب شده بر روی پرینتر کارایی و سرعت عمل آن پایین می آید. همچنین امنیت دستگاه شما آسیب می بیند.

برای داشتن امنیت فایل های پرینت گرفته توسط پرینتر خود بهتر است به روز رسانی نرم افزارهای خود را از طریق سایت شرکت تولید کننده پرینتر خود دانلود کنید.

پس حتما به طور منظم سایت شرکت سازنده پرینتر خود را برای دانلود نرم افزارهای آپدیت شده بررسی کنید.

یکی از نکات مهم نگهداری از پرینتر خاموش کردن پرینتر در زمانی که با آن کار نمی کنید است

برای افزایش طول عمر تمامی دستگاه های الکترونیکی بهتر است،در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید آن ها را خاموش کنید و از برق بیرون بکشید.پس یک روش نگهداری از پرینترها خاموش کردن آن در زمانی است که با آن کار نمی کنید.

اگر مدت زمان طولانی از پرینتر خود استفاده نمی کنید یا در پایان وقت اداری بهتر است آن را خاموش کنید،چون روشن ماندن پرینتر موجب گرم شدن دستگاه و آسیب وارد کردن به قطعات آن می گردد.در اکثر موارد گرم شدن پرینتر باعث خشک شدن تونر کارتریج و غیر قابل استفاده شدن آن می شود.خشک شدن تونر در کارتریج باعث ساییده شدن هد پرینتر و شکستن آن می شود.

تعویض به موقع کارتریج یکی از نکات طلایی نگهداری پرینتر

کارتریج ها جزء مواد مصرفی پرینترها می باشد و بعد ازمدت زمان خاصی تمام می گردد.

باید نسبت به تعویض یا شارژ کارتریج اقدام کنید. به طورت متوسط از هر کارتریج  به مدت زمان شش ماه استفاده می گردد. یکی از راه های تشخیص تمام شدن کارتریج افت کیفیت چاپ و افتادن خط و خطوط در برگه های پرینت گرفته شده است. البته، بیشتر پرینترها تمام شدن کارتریج را با ارسال پیغامی به کاربر اعلام می کنند.

بهتر است کارتریج پرینترها را قبل تمام شدن کامل و خشک شدن آن ها تعویض کنید. تعویض به موقع کارتریج یکی از مهمترین روش های نگهداری از پرینترهای شما است.از نکات مهم دیگر، افزایش طول عمر پرینتر خود می توان به استفاده از کارتریج اصل اشاره کرد. همواره در هنگام تعویض یا شارژ کارتریج پرینتر خود حتما از مواد درجه یک و اصلی استفاده کنید.

 

منبع : www.tehran-nara.ir