هنگامی که پاییز و زمستان فرا می‌رسد و دما کاهش می‌یابد، بهتر است از تأثیر هوای سرد بر نوت‌بوک خود غافل نشوید. ما می‌دانیم که گرما می‌تواند به تجهیزات ما آسیب برساند، اما اغلب اوقات اثراتی که می‌تواند ناشی از سرمای شدید باشد، فراموش می‌کنیم. هوای سرد می‌تواند به باتری شما آسیب برساند، هارد دیسک شما را خراب کند، صفحه نمایش شما به درستی نمایش ندهد و حتی باعث خرد شدن صفحه نمایش شود.

از استفاده نوت‌بوک در هوای بسیار سرد خودداری کنید

بیشتر نوت‌بوک‌ها برای کارکردن بین ۵۰ تا ۹۵ درجه فارنهایت (۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد) ساخته شده‌اند. برخی از نوت‌بوک‌ها می‌توانند در دمای زیر صفر کار کنند، اما بیشتر نوت‌بوک‌ها در این دما آسیب می‌بینند. بنابراین از نوت‌بوک در محلی که دما به زیر صفر رسیده است استفاده نکنید.

راه‌های محافظت از نوت‌بوک در هوای سرد

  • قبل از اینکه آن را روشن کنید، به داخل ماشین یا یک منطقه سرپناه بروید که دما در آن بالاتر است.
  • هنگام سفر در هوای سرد از نوت‌بوک خود محافظت کنید.

قرار گرفتن در معرض سرما بیشتر در هنگام مسافرت رخ می‌دهد. هنگام جابجایی، به ویژه هنگامی که دما به زیر صفر می‌رسد و باد باعث می‌شود دمای موثر کاهش یابد، از رایانه خود با نگه داشتن آن در یک محفظه کاملاً عایق‌بندی شده محافظت کنید.

اگر کیف نوت‌بوک خیس شود، نوت‌بوک ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرد. تا زمانی که مطمئن نشدید نوت‌بوک خشک شده از روشن کردن آن خودداری کنید.

  • از نگهداری نوت‌بوک خود در مکان های بسیار سرد خودداری کنید.

حتی اگر کیفی دارید که نوت‌بوک را به خوبی محافظت می‌کند، از گذاشتن نوت‌بوک در یک فضای باز، مانند صندوق عقب، برای مدت طولانی در هوای بسیار سرد خودداری کنید. اگر به مدت یک ساعت در معرض سرمای شدید قرار بگیرید، نوت‌بوک شما ممکن است یخ زده و حتی تمام اطلاعات خود را از دست بدهید. یخ زدگی همچنین می‌تواند به باتری شما آسیب برساند و باعث از بین رفتن صفحه نمایش شود.

  • زمان بگذارید تا نوت‌بوک شما گرم شود.

وقتی نوت‌بوکتان را از دمای سرد بیرون به داخل اتاق می‌برید، یک ربع صبر کنید تا نوت‌بوک گرم شده و سیستم به دمای اتاق عادت کند. اگر نوت‌بوک خود را قبل از گرم شدن دمای نوت‌بوک روشن کنید، ممکن است صفحه نمایش و سخت افزار داخلی آن به حدی آسیب ببیند که قابل تعمیر نباشد.

از استفاده از وسایل مصنوعی برای گرم کردن کامپیوتر مانند بخاری یا سشوار خودداری کنید. آوردن سریع دستگاه به یک منطقه گرم نیز می‌تواند باعث ایجاد تراکم در برد نوت‌بوک شود. با آگاهی از موارد ذکر شده به نوت‌بوک خود زمان بدهید تا دچار مشکل نشوید.

منبع : سایت LaptopMD