آیا تا به حال پیش آمده که کامپیوتر را روشن کنید و حین ورود به ویندوز متوجه شوید که ویندوز با یک پروفایل موقت و یا همان “Temporary” وارد شده و دسترسی به فایل ها، اطلاعات و نرم افزار های اکانت خودتان نداشته باشید؟ این مشکل یکی از مشکلات شایع ویندوز است. در این مقاله میخواهیم نحوه رفع این مشکل را شرح دهیم.

حل مشکل ورود به ویندوز با پروفایل موقت (Temporary Profile)
به منظور رفع این مشکل نیاز به فعال بودن اکانت “Administrator” در ویندوز دارید. البته با هر اکانت ادمین دیگری نیز میتوان این مشکل را رفع کرد. اگر هیچ اکانت ادمین فعالی در ویندوز ندارید، از مقاله زیر به منظور فعال کردن اکانت ادمین اصلی در ویندوز کمک بگیرید:
پس از ورود به ویندوز با یک اکانت ادمین، مراحل زیر را طی کنید:
1. کلید های ترکیبی “Windows + R” را بگیرید تا “RUN” باز شود و عبارت “Regedit” را در کادر RUN تایپ کنید و اینتر بزنید تا وارد برنامه ویرایشگر رجیستری و یا همان “Registry Editor” شوید.
2. در ویرایشگر رجیستری به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
به منظور سهولت در رفتن به این آدرس، آن را کپی کنید و سپس در کادر آدرس در بالای پنجره ویرایشگر رجیستری وارد کنید و اینتر بزنید.
حل مشکل ورود به ویندوز با پروفایل موقت (Temporary Profile)
3.  هم اکنون در زیرشاخه های “ProfileList” ببینید که کدام یک از شاخه ها پسوند “Bak.” دارد. آن شاخه، شاخه ی پروفایل اصلی شما است که هم اکنون خراب شده.
حل مشکل ورود به ویندوز با پروفایل موقت (Temporary Profile)
4. همانطور که مشاهده میکنید یک شاخه دیگر دقیقا مشابه شاخه با پسوند Bak. وجود دارد که البته این پسوند را ندارد. بر روی آن شاخه راست کلیک کنید و گزینه ی “Rename” را کلیک کنید و سپس عبارت “New_” را به انتهای آن بیافزایید. البته مهم نیست که دقیقا چه چیزی به انتهای آن بیافزایید زیرا ما تنها میخواهیم که نام آن تغییر پیدا کند.
5. هم اکنون پسوند Bak. را از روی شاخه ای که این پسوند را دارد پاک کنید.
حل مشکل ورود به ویندوز با پروفایل موقت (Temporary Profile)
6. هم اکنون یک بار از ویندوز خارج شده و دوباره وارد شوید و چک کنید که آیا مشکل هنوز پایدار است و یا خیر. یک بار هم کامپیوتر را کلا ریستارت کنید و وارد اکانت خود شوید و چک کنید. اگر مشکل پابرجا بود، مجبور هستید که اکانتی که مشکل دارد را حذف کنید و مجددا آن را بسازید.
پاک کردن و ساختن مجدد پروفایل اصلی
اگر روش بالا برای شما جواب نداد، مجبور هستید اکانت را حذف کنید و مجددا آن را بسازید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:
1. کلید های ترکیبی “Windows + R” را بگیرید تا RUN باز شود و سپس عبارت Regedit را در آن تایپ کنید و اینتر بزنید تا مجددا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
2. در ویرایشگر رجیستری به مسیرزیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
برای رفتن سریع به این آدرس، آن را کپی کنید و سپس در کادر آدرس در بالای پنجره ویرایشگر رجیستری وارد کنید و اینتر بزنید.
3. شاخه های مربوط به پروفایل خراب را که انتهای یکی Bak. بود و در انتهای دیگری هیچ را پاک کنید.
4. هم اکنون با یک اکانت ادمین وارد ویندوز شوید.
5. به مسیر “{C:\Users\{UserName” بروید (به جای UserName نام یوزر خراب را وارد کنید) و فایل های اکانت خراب را که نیاز دارید را (فایل های موجود در Documents، Downloads و…) در جای دیگر از کامپیوتر کپی کنید.
6. به کنترل پنل بروید و گزینه ی “System & Security” را کلیک کنید و سپس گزینه ی “System” را کلیک کنید. وارد بخش جدیدی می شوید که در آن باید “Advanced System Settings” را کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود.
7. در پنجره Advanced System Settings گزینه ی “Settings” که در بخش “User Profiles” است را انتخاب نمایید.
حل مشکل ورود به ویندوز با پروفایل موقت (Temporary Profile)
8. بر روی نام پروفایل خراب کلیک کنید تا هایلایت شود و سپس گزینه ی “Delete” را انتخاب کنید تا آن اکانت حذف شود.
حل مشکل ورود به ویندوز با پروفایل موقت (Temporary Profile)
9. هم اکنون به مسیر “C:\Users” بروید و چک کنید که پوشه مربوطه به آن پروفایل حذف شده باشد. اگر حذف نشده بود خودتان آن را حذف کنید.
10. هم اکنون میتوانید یک پروفایل با همان نام یوزر که خراب شده بود بسازید. به منظور ساخت پروفایل جدید، از مقاله زیر کمک بگیرید:
11. فایل های یوزر خراب که در مرحله 5 از آنها کپی گرفته بودید را به این یوزر جدید منتقل کنید.
 sarzamindownload : منبع
برای رفع مشکلات و تعمیر کامپیوتر در تبریز کافیست با شماره (6 خط) 04133362988 تماس بگیرید.